Tuesday, March 30, 2010

ini langkahku!

Dengan nama Allah. Bismillah~

Saya memang gemar mendengar lagu2 yg terdapat di dalam henset saya.
Boleh dikatakan 'earfon' saya sentiasa tergantung di telinga.
Kawan2 sering merungut dan mengatakan,bahawa 'earfon' itu seolah2 nyawa saya.
Bagi saya, mendengar lagu merupakan wasilah untuk saya kurang bercakap. Kerana,saya memag suka bercakap!
Banyak bercakap, banyaklah dosa!

Dan saya sedg cuba untuk mengurangkannya.
Kali ini,saya terasa seperti ingin berkongsi sebuah lagu yg diambil drpd kump Shoutul harakah. Pertama kali saya mendengar dan menghayati lagu ini,tidak semena2 bulu roma saya berdiri. Lagu ini mempunyai auranya tersendiri. Sungguh bersemangat,barangkali.

Lagu ini,khas untuk sahabat2 saya,terutamanya 'tentera2 Fiqh dan Fatwa'.

Aaa... Ini langkahku
Aaa... Terus melaju
Aaa... Ini langkahku
Aaa... Bangkitkan jihad

Ini Langkahku yang kan kuayun
Walaupun payah tak akan jera
Ini langkahku kan trus melaju
Setegar karang bangkitkan jihadku

Aral rintangan datang menghadang
Tapi syurga di bawah kilatan pedang
Hancurkan kedzaliman
Tegakkan keadilan

Pastikan langkahmu wahai pejuang
Dengan Al-Qur'an menjadi pedoman
Hembuskanlah angin pembaharuan
Karena kita khalifaturrahman.


p/s: moga2 inilah langkahmu dan langkahku,kerana kita KHALIFATURRAHMAN!

No comments: